~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, April 22, 2009

Berkomunikasi dgn diri sendiri

1 - Apa yg aku mahu? 2 - kenapa aku mahukan semua tu? 3 - Sekiranya aku mendapat apa yg aku mahukan itu, adakah aku akan berasa bahagia?apa bila aku bahagia, apa yg menyebabkan kebahagiaan itu? 4 - adakah aku akan tersenyum bahagia ketika memiliki keinginan itu?Mengapa? 5 - bagaimanakah erti kebahagiaan menurut pandangan aku?

marilah sama2 kita renungkan apa sebenarnya yg kita inginkan supaya kita lebih kenal siapa diri kita...adakah keinginan kita tidak sehaluan dgn keinginan dari hati atau pun sebaliknya...????

sebenarnya jika kehendak kita sehaluan dgn kehendak hati,InsyaAllah kita akan lebih fokus pada apa yg kita mahukan dan lebih tenang...apabila kita focus pada keinginan itu insyaAllah apa yg kita kehendaki pasti akan menjadi kenyataan....berkat doa, sabar dan bersyukur..

Inilah antara 3 komponen yg bekerja dalam kehidupan kita sehingga doa2 kita dikabulkan...insyaAllah...tetapi bagaimana 3komponen ini bersatu?

1 - Ketahuilah apa yg kita mahukan supaya kita tahu apa yg kita betul2 mahukan dalam kehidupan 2 - Teruslah berdoa,fokus!!!..sama ada ketika susah ataupun senang 3 - Tanamkan kuat2 tujuan doa 4 - Wujudkan rs syukur dlm hati 5 - Gunakan "tenaga sabar" utk bangun dari kegagalan dan menyinari kehidupan 6 - Solatlah dgn rs syukur dan sabar


inilah antara sedikit point2 yg sy petik dari Quranic Law of Attraction...selepas selesai membaca buku tersebut sy perlu mencari tahu "APA YG AKU INGINKAN?"..sbb apa yg sy lalui sebelum ini sy cuma mengikut flow kehidupan sahaja...apa yg datang itulah yg sy terima...tetapi sy belum mencipta atau cuba mengubah flow kehidupan yg normal kepada yg lebih hebat dan mencabar..bermula pada hr ini sy akan senaraikan dan update apa yg sy inginkan dlm kehidupan ini....igt!!! hidup ini aku yg punya....aku yg tentukan!!! tiada siapa yg boleh tentukan..





0 comments: