~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, August 16, 2009

Ehem Ehem

16/08/2009- pg tadi pg amik darah kat Klinik An-Nur...igtkan kena que no giliran...sekali cess sampai2 je terus masuk jumpa doc amik darah...masuk je bilik doc tersengeh2..sbb tgk alat2 amik darah tu...ada jarumm..ada mcm botol kecik utk simpan darah..rs mcm takut..tp bila kena cucuk je xsakit pun...xrs apa2...tp bgs r doc tu siap baca doa lg..aku xtau doa apa yg dia baca...

sebut psl doc teringat 1 kes ni...kat kedah,ada seorang pesakit h1n1...dia ada pg jumpa seorang ustaz..then ustaz tu ckp bykkn mkn epal hijau n oren...pesakit tu pun makan la..sehari 6biji oren n 6 biji epal...lama lps tu kesihatan pesakit tu beransur pulih...tp ada jgk yg ckp,mkn buah kurma n air kelapa pun boleh...hmmm apa yg penting dlm tempoh wabak merebak ni...elakkan keluar ke kawasan awam n bykkn makan makanan yg meningkatkan tahap imunisasi cthnya vitamin c...

15/08/2009- hr ni hari kak yong bertunang..awal2 pagi dah aku n ana bertolak ke banting..ana ada pinjam kamera n alat2 kamera dr abg dia...apa yg aku nk cite kat sini, best r pki speedlight..clear n gmbo nmpk hidup...1st time guna speedlight!!..then terus2 utk majlis org..mmg best r...time yg sama jgk la nk belajo tembak light tu kemana..salah tembak kang xcun gmbo...tp apa pun hasilnya sgt menerujakan aku...byk yg aku nk belajo tp kena cukup alat baru best...anytime n anywhere boleh pki...kat sini nk share sket gmbo feberet aku..sgt teruja...tp byk yg aku kena belajo...hehehe

0 comments: