~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Wednesday, September 9, 2009

Apabila rindu tersinggah...

Hari ni seharian aku layan 'After Midnight dari yuna'....
mendayu-dayu dgr lagu ni...

duduk diam2 sensorang..
sambil proses elert2 yg xreti nk turun2...
sambil melayan lagu ni..,
aku tersinggah terkenangkan seseorg...
yg satu ketika dlu amat penting buat aku..

dialah yg byk mengubah cara aku berfikir..
cara aku menghargai...
cara aku menyanyangi dan mengasihi...
yg memahami..
yg menghormati...

hmmmm....
adakah aku terlampau obses ketika itu?..
mungkin ya...mungkin tidak...

tetapi...
sekarang masing2 telah membawa jejak yg berbeza haluan...
yg entah bila akan terserempak lagi..
semasa dalam kita menuju ke penghujung dunia...

namun...
apabila tersinggah rindu diperasaan...
seronok jgk layan lagu ni..
membiarkan khayalan dan perasaan aku terbang melayang jauh menuju angkasa..
tapi aku bukanlah seorang yg hidup dalam kenangan mahupun khayalan..
aku hidup dalam reliti yg penuh cabaran dan dugaan...

cuma ada ketika aku terkenangkannya...
segala kenangan yg membawa erti hidup pada aku..
yg amat aku sayangi dan hargai..
yg aku pusarakan di sebuah taman kehijauan..
yg indah lagi menenangkan...

aku potretkan lirik lagu ini pada sebuah gambar yg dirakamkan oleh aku sendiri..
dgn menggunakan D60 kesygn aku @ Look Up Point, Bukit Ampang...
gmbonya kecit sikit..xnmpk tulisan...ahaks..





P/s : Jiwangnya aku hr ni..ahahaha..dah jom p berbuka,yummy...

2 comments:

acik ayu said...

bukit langat wan. bkn bukit ampang.

har3

:P

Green said...

hahaha..laaa igt bukit ampang..adoi..salah infoo daaa..