~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 12, 2009

Malam 22 Ramadhan 1430

pengalaman malam 22 Ramadhan 1430 sangat2 mengharukan aku..
bersolat terawih dan ber"Qiamullail"...
Di Masjid Sultan Mizan (Masjid Besi), Putrajaya...
satu pengalaman yg amat menarik sekali...
dah lama aku xbuat qiamullail ni..
last buat zaman2 sekolah dlu..
tu pun sbb ada program yg dianjurkan sekolah..
ms tu tok sah ckp la...
bak kata noni...pantang sujud lama2 ada ja yg nk curi tdo..hahaha

tapi kali ini..
aku pergi dgn kerelaan sendiri..
dgn kehendak sendiri..
satu pengalaman yg xdpt nk gambarkan...
tersangatlah puas..
dan aku harap pada waktu2 akhir ramadhan ini aku suci hingga keakhirnya...
" Ya Allah sucikanlah aku sehingga ke akhir Ramadhan..amin"

Suasana masjid yg mengkagumkan aku...
dgn semangat yg membara...
aku rs tersangat2 bersyukur..
kerana aku dibukakan pintu hati dan diberi peluang..
untuk merasakan segalanya pd mlm tu...


Note :

- berbuka di masjid dlm keadaan yg sederhana
-solat maghrib ,terawih, dan isyak...
-disebabkan keadaan masjid yg terlalu terbuka..kaum hawa tidak digalakkan bermalam di masjid..kami bermalam di rumah Noni..( terima kasih Noni pinjamkan baju n tmpat tido)
- pukul 2.30 pg kami gerak ke masjid balik utk beriktikaf di masjid...
- pkl 4pg bermulalah program sehingga la menjelang subuh....


~ Insaf Dah Aku ~




~ ana n Noni ~




Masjid yg berdindingkan permandangan tasik dan juga jambatan..
seolah2 berlantaikan air...
udara segar menyentuh kulit..bagaikan sutera...
pengalaman sahur sejuk yg mengigit tulang..
hmmmmm..besttt






~ Suasana Dalam Masjid ~
Besar dan cantikkan...teruja aku..sape la arkiteknya..hebat!!!

0 comments: