~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Sunday, June 13, 2010

Genap 1 minggu

sedah genap 1 minggu aku jadi seorang isteri. Apa perasaan usah ditanya, sebabnya aku masih blur2 betul ke tidak...hahahaha tetiba berubah musim..jadi mereng kejap..

perjalanan hidup yg penuh dengan dugaan dan cabaran membawa aku ke satu perubahan musim baru sebagai seorang isteri..
terasa kekok toksah cakap la kan..
bermula dr hr pertama aku jadi seorang isteri smpai la hari semalam(12 jun 2010),seluruh keluarga ada bersama2 aku...
selesai sj kenduri...then rehat 2 hari...seluruh keluarga mak,ayah dan adik2...ikut berangkat balik Kl..
segala periuk belanga,pinggan mangkuk diangkut ke KL...
mak tolong susun aturkan isi rumah,ayah tolong En Suami mengecat, cangkul rumput...terasa seronok sgt..alhamdulillah persiapan rumah 100% complete...lengkap segalanya..

tapi.....
bila semua org dah balik...tgl la aku n En Suami berdua...berdua buat pertama kalinya..kekok beb...nk tergelak pun ada..2-2 segan2..hahahaha tp seronok...kuikuikui..

hari pertama : En Suami buatkan sarapan nasi goreng thai..
hari kedua : En suami buatkan cekodok pisang..
best ooo bila ada org offer kan diri nk masak...bila balik dr keje shif mlm dah ada sarapan...terima kaseh En Suami..

tapi kesian bila tgk En Suami mkn tgh hari(aku yg masak)...nmpk sgt dia telan nasi dgn terpaksa..
sambil mkn smbil ckp sedap...tp sumbat dlm mulut byk2 terus telan..pastu ckp kena g kursus memasak bg lg sedap...hahahahaha sabar ya En Suami...nnt pandai la tu..hehehe


nk cite psl wedding..tp gmbar2 xterkumpul lg..video pun x copy lg..nnt update entry khas..
nite n tata...

3 comments:

UmmiSyarni said...

wan,dah jadi istri org kena la tau beza sawi ngn kailan.kui3...
bkn tu ja,sayoq lain pon kena kenai gak :D
neway,congratz...

Green said...

hehehe tq umie..dalam proses kenal2 ..byk kena belajar..

Green said...

hehehe tq umie..dalam proses kenal2 ..byk kena belajar..