~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Tuesday, August 31, 2010

cok cek makcik-makcik

sempena cuti hari minggu yang panjang baru2 ni (termasuk cuti kemerdekaan)...
aku balik kampung jenguk kedua orang tuaku..
mak ayah punya la xcited anak2 nk balik...
macam biasa la mak masak macam2 makanan kegemaran aku n suami..
gulai nenas ketam n cucur udang (udang yg banyak dr tepung) untuk aku..
xpenah miss la masakkan nii kalau aku balik kampung...yummmm
tapi yang paling speselnya...mak tahu si menantunya itu suka makan kambing...
jadi mak buatkan lamb chop untuk en suami....perhhhh xtahu pulak mak aku pandai buat lamb chop....(xde gambar sbb terlalu sibuk untuk makan..hehe)..
apa pun ramadhan tahun ni telah berubah sama sekali dgn tahun2 yg lepas...
dlu dapat berbuka bersama mak ayah n adik2...
sekarang masing2 dah ada tanggungjwb masing2...
aku pun dah bersuami...
angah pulak kerja shif...
kak adik pulak sebagai pelajar kadet di UPNM (amat susah untuk balik kg)...
boy?...tinggal di asrama
jadi untuk berkumpul sama2 agak susah sikit....
ayah kalau rindu anak2 mesti skodeng aktiviti anak2 melalui facebook...
semua dia tahu...kalau rs dia nk komen dia komen la...hahahahaha
rindunya zaman kanak2 dulu.....huhuhuhuhu
ok2.....meh nk cite bab makcik2 pulak...hehehe
ms balik kg br2 ni, aku ada order kat mak balang kuih raya yg sama corak dgn set pinggan mangkuk aku...
saja nk samakan dengan set pinggan magkuk yang mak hadiahkan masa perkahwinan aku...
sekarang semuanya 1 set lengkap...dr pinggan mangkuk kecik, besar,cawan, teko, dll...hehehe

sebahagian dr set pingan mangkuk aku...


ni pulak bekas kaca untuk letak gula2 atau kekacang...hehehe

tengah kumpul buat koleksi....

p/s : sy juga ada mengambil tempahan hamper untuk Hari Raya...tempahan boleh di buat mengikut baget masing2...

salah 1 sample low cost corporate gift

0 comments: