~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Friday, April 22, 2011

19 days to go

ada lg 19 hari untuk sampai ke trikh due...
adakah sampai aku ke tarikh itu????....hehehe

semalam saja gatal2 g umah tukang urut kat sebelah umah mertua...
sj nk tgk2 kedudukan baby...apa khabar n apa cerita..

Makcik Jah (tukang urut) ckp kepala baby dah turun bawah...dan kedudukan pun cantik elok je..
Makcik Jah ckp lg......"ko ni xsampai kot ke tarikh due...ko tunggu la minggu ni atau minggu depan...silap hr bulan mlm esok(yg ni makcik jah bergurau..huhu)"..

tapi mmg pun sejak akhir2 ni dah ada rs2 sakit pinggang sikit2...
sakit mcm ala2 peyed pun ada sikit....
kadang2 rs mcm ketat sgt kat bhgn bwh tu...mcm xselesa nk duduk pun....
kencing pulak toksah ckp la....rs mcm nk kencing..tp xde pun..kalau ada pun sikit je...
rs xberbaloi p jamban untuk kencing...hahaha

mak ayah kat kedah pun standby ja untuk berlepas ke KL incase kalau aku dah start sakit2...
perasaan???..
rs syok pun ada...xlama lg ada baby....
rs mcm xpercaya pun ada...." ehh...ehhh xlama lg aku dah dok kendong baby...menyusu baby..dpt status mak budak dah aku yerrrr.."

rs mcm takut2 pun ada....mcm mana la rs sakit nk bersalin tu...lps tu tertanya2 aku ni mula sakit kat ofis ke...rumah ke...kat luar ke....turun darah dlu ke, pecah air ketuban dlu ke atau sakit perut....hehehehe mcm2 perasaan...

persediaan????
persediaan dr segi barang2 semua dah selesai..tggl lg nk bersalin je..terima kasih en suami...cik isteri petik je trus dapat...maceh2....
persediaan dr segi mental n rohani....insyaAllah akan ku harungi dgn tabah....aminnn..

lagi 1...sebenarnya aku pun xsabar nk balik kedah cuti lama2 kat sana.....syoknyaaaaa.....
mak pun dah sediakan bilik untuk aku berpantang dgn speselnya....hehe dlm bilik ada tenet, ada tv, ada ekon(org pantang boleh ke pki ekon..hahaha), ada kipas...pilih je nk apa...hehehe tu la yg syoknya berpantang rumah mak sendiri...hahahaha

ada jgk yg tanya.."pantang umah mertua xbest ke?kenapa?.."
hmmm aku pun tatau nk jwb apa...rumah mertua pun ok...mak mertua pun mcm mak kita jgk kan...
tapi xleh nk merengek n merap lebih2....gila kau....melampau...tp kalau mak sendiri xpe...hehehe


0 comments: