~ Si Kecil Membesar ~

Lilypie First Birthday tickers

Saturday, September 26, 2009

Jiwang ke Gediks???

Malam pekat di hiasi bulan sabit syawal,
berdentum bunga api menyembur angkasa,
kedengaran riuh kanak-kanak meriah,
sungguh indah malam ini....


aku sendirian menikmati malam yang syahdu,
fikiran melayang hilang bersama angin malam,
terasa sejuk membelai kulit,
sejuk kulit sampai ke tulang,
sejuk jiwa beku hati..

mendongak ke langit menghitung bintang-bintang,
sambil menunggu sang bulan kembang,
moga hati yang beku dihangatkan oleh sang malam dingin,

padaMu aku berserah,
padaMu aku redha,
wahai Pencipta langit dan bumi,
bulan dan bintang,
malam dan siang,
Pencipta sekalian alam,
Engkau Maha Mengetahui segalanya....
Berikanlah aku petunjuk...

amin.



note :

malam 23/9/2009 lepas balik keje..
aku tggl sensorang kat rumah..
mengadap si lappy di depan pintu sliding yg terbuka luas (gara2 panas)...
kebetulan ada budak2 tgh main bunga api..sambil gelak tawa...
sesekali terpandang luar...
alih2 terkeluar la ayat2 jiwang ni..
jiwang kerrrrr????
sekali sekala layan ok wat..hehe



4 comments:

*~*nurin*~* said...

akakakaaa... yg gambo tu gediks..yg lirik ke puisi tuh..jiwang.. so jawapannye..
dua-duaaa..! jidiks..!! (jiwang+gediks) kuikuiii..

Green said...

haha puisi ciptaan sendiri tuh..keluar dr hati tau...sbb tu i terasa jiwang sat..hahaha

kapalkertas™ said...

da buley da ni. aku tunggu kad je. tp mkn free boley x? haha..

Green said...

buley apa fitri?haaa tgu kat aku ya..aku nk hire ko jd jurugambar aku..hehe